עיצוב לוגו לעסק – ככה תעצבו אותו נכון

עיצוב לוגו לעסק

פתחתם עסק או שהוא פתוח בדמיון שלכם 🙂 ואתם רוצים להתקדם הלאה. שכוווולם ידעו ויראו ויכירו ובעיקר – יזכרו (ויקנו כמובן).

בשביל זה צריך לוגו. שימתג אתכם, שיראו אותו ויזכרו במה מדובר.
הלוגו יוזכר בכל פריט של העסק כמו על גבי מודעות פרסום, שלט (במקרה הצורך), כרטיס ביקור, שקיות, אתר, ואם ממש בא לכם – גם כמדבקה על הרכב.

איך תדעו איזה סגנון לוגו הכי מתאים לעסק שלכם?

לפני שיוצרים לוגו לעסק, כדאי לדעת אלו סוגי לוגואים יש, כך תדעו להתאים את סגנון העיצוב לעסק שלכם בצורה המקצועית ביותר.

קדימה, בואו נתחיל.

סוגי לוגו:

1. לוגוטייפ – logotype.

לוגוטייפ הוא לוגו הבנוי מטקסט. מדובר בלוגו בלי שום סמל אלא מורכב מאותיות בלבד. בדרך כלל חברה שעושה לוגוטייפ משקיעה בעיצוב פונט ייחודי או בקליגרפיה שייצרו במיוחד עבורה כדי שזה יחקק במוחם של הצרכנים כי אין עוד סימן זיהוי מלבד שם המותג.
דוגמאות? בבקשה:

עיצוב לוגו לעסק
לוגוטייפ. קוקה קולה, מקס פיננסים, גוגל, לעבערלאך.

2. מונוגרמה (ראשי תיבות).

זהו לוגו המשולב מכמה אותיות בצורה מעוטרת וטיפוגרפית. בדרך כלל יוצרים אותו מראשי התיבות של העסק או הארגון והוא משמש כסוג של סמל בפני עצמו והופך להיות זכיר וקליט. תראו את סוגי הלוגואים הללו במשרדי עורכי דין, יועצי מס, עסקים עם שם ארוך וכדו'

הטופ בעיצוב הלוגו הזה הוא כשלוקחים את האותיות ומצליחים ליצור מהן צורה יצירתית שמבטאת את מהות העסק או הארגון.

יצירת לוגו לעסק
לוגו מונוגרמה. חברת IBM, השקעות SBC, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, HP.

3. אות אחת.

לוגו העשוי מאות אחת בלבד של שם החברה והוא משמש כסמל החברה. לדוגמא: מקדונלס עם האות M המוכרת כל כך וכן מוביליי וסופר פארם.

מיתוג עסקי לוגו
לוגו של אות אחת. מקדונלס, טסלה, יקבי טפרברג, בזק.

4. סמל

לוגו עם סמל – זהו הלוגו המצוי ביותר. ללוגו יש צורה המסבירה את מהות העסק ומתחתיה או לידה יש את שם העסק בצורה ברורה. המעלה בלוגו כזה שאפשר להשתמש בסמלון כשפה מותגית ולהציג אותו בחומרי המיתוג בלי השם של החברה.

לדוגמא אפל, וואטסאפ, תנובה.

בניית לוגו לעסק
לוגו מבוסס סמל. מיקרוסופט, מזרחי טפחות, אנשין סת"ם, אלקטרה.

5. לוגו משולב

הלוגו הזה משלב את שם החברה בתוך הסמל, לוגו כזה יכול להיות זכיר מאוד כמו לוגוטייפ והם יוצרים בראש תמונה אחת של השם והתמונה יחד.

בניית לוגו לחברה
לוגו משולב סמל וטקסט. פפסי, ליווייס, איקאה, גוטע גוטע.

6. לוגו יצירתי

הלוגו הזה הוא הלוגו הכי חכם וחמוד אם יורשה לי. מסתתר בו אלמנט שמסביר את מהות העסק. ברגע שתמצאו, תרוצו לספר לכל העולם את החידה המרתקת 🙂 וכמובן שלא תשכחו אותו, שזו המטרה.
הלוגו החכם יכול להתבטא בכל סוגי הלוגואים הנ"ל. לדוגמא כאות אחת כמו ה – B המוכרת של בזק, שמסתתרת בה אפרכסת של טלפון או כלוגוטייפ של פדקס שמסתתר בו חץ (בין הן E ל-X או כמו העלה החמוד שמתחבא בטבע גל.

מיתוג לוגו
לוגו יצירתי. פדקס, טבע גל, ליבוביץ, איינהורן.

כיצד מחליטים איזה לוגו מתאים לעסק?

להלן מס' טיפים בקצרה:

1. ראשית זהו את קהל היעד. למשל: מבוגר, צעיר, רשמי, עסקי, נשים, חרדי, עולים חדשים וכד'.

2. החליטו על אופי הלוגו: יוקרתי, רשמי, ילדותי וכד'.

3. בחרו צבע תואם. לכל צבע יש משמעות אחרת. לדוגמא: כחול מזכיר ממלכתיות, כתום – התרגשות, ירוק מרגיע, אדום – מכירות, בורדו מעיד על סטייל יוקרתי ועל זו הדרך.

מומלץ להשתמש בצבע אחד או שניים. [לשימוש בצבעים נוספים יכולה להיות השפעה על העלויות בהמשך משום שיש מוצרים שעולים יותר אם יש מעל שני צבעים (כמו שקיות.)]

4. בחרו פונט מומלץ – על הפונט (גופן) להיות פשוט, קריא וקוהרנטי למסר אותו תרצו להעביר. פונט קומיקס מתאים לילדים, פונט רשמי ומודגש – לחברה יוקרתית, פונט ממוחשב – לחברת היי טק וכו'.

לסיכום – לוגו שמעוצב נכון מבחינת טיפוגרפיה וסמל, יוכל לייצג את העסק שלכם בצורה מושכת ואמינה. לקוחות ישפטו אתכם על פי המסר שהלוגו שלכם ישדר.

רוצים לוגו שיעשה לכם את העסק?
צרו קשר כאן!

 

בואו נדבר...